Ga naar de inhoud

Hoe PostNL UX Design inzet voor betere toegankelijkheid

Door Peter van Grieken - Frijns van PostNL

Toegankelijkheid en UX Design zijn bij PostNL integraal aan elkaar verbonden. Toegankelijkheid is dan ook meer dan WCAG. Peter is toegankelijkheidsspecialist bij PostNL en laat met concrete voorbeelden zien hoe je een platform toegankelijk én gebruiksvriendelijk maakt. En de organisatie enthousiast maakt.

Presentatie

hoe-postnl-ux-inzet-voor-toegankelijkheid-ncdt-2024.pdf (2 MB)

(Deze pdf voldoet niet aan de toegankelijkseisen.)

Verder dan WCAG

Peter laat zien hoe ze bij PostNL digitale toegankelijkheid aanpakken. Hij bespreekt praktische voorbeelden en successen. En ook de uitdagingen die ze zijn tegengekomen. De aanpak van PostNL benadrukt het belang van inclusie en gebruiksvriendelijkheid voor iedereen. Dat betekent ook dat ze verbeteringen doen die verder gaan dan wat de WCAG richtlijnen voorschrijven.

Peter van Grieken - Frijns

Portretfoto van Peter van Grieken - Frijns

Peter werkt als specialist digitale toegankelijkheid bij PostNL. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring als toegankelijkheids- en designconsultant. Nu adviseert en traint hij zijn collega’s op het gebied van digitale toegankelijkheid.

Peter maakt zich hard voor het creëren van inclusieve digitale ervaringen voor iedereen. In zijn vrije tijd gaat hij graag vogels spotten en zorgt hij voor zijn een groeiende groep dwergpapegaaien.

Peter van Grieken op het NCDT 2024